FAQ

Hos Hotel Faaborg Fjord sætter vi pris på din nysgerrighed og lysten til at vide mere om, hvad vi kan tilbyde dig. Her har vi samlet svar på de spørgsmål, vi oftest møder, så du kan føle dig godt forberedt uanset om du planlægger et ophold, spa, møde og konference eller et restaurantbesøg. 

Vi ønsker at gøre dit besøg så enkelt og behageligt som muligt og sørger for, at du har al den information, du har brug for. Hvis der er noget, du stadig er i tvivl om, står vi altid klar til at hjælpe. Du er velkommen til at kontakte os.

Ofte stillede spørgsmål

Hvornår er check-in og check-ud?

Der er mulighed for at check-in på værelset fra kl. 15.00. Check-ud alle ugens dage fra kl. 11.00.
Der er mulighed for at tilkøbe en ekstra sen check-ud, dog senest til kl. 13.00. 
Pris pr. time kr. 100,-

For konferencegæster er check-ud kl. 09.00.

Hvis du ønsker at tjekke ind, efter receptionen er lukket skal du ringe på forhånd til receptionen, så vil vi sørge for at lægge din nøgle på receptionsdisken. 

Hvad er jeres åbningstider?

Receptionen

Hverdage kl. 06:30 – 22:00
Weekend kl. 07:30 – 20:30

Day Spa

Mandag - Fredag: kl.8:00 - 16:00
Lørdag - Søndag: kl. 08:00 – 16:00

Brasseriet

Mandag – Fredag: kl. 06:30 – 23:00
Lørdag – Søndag: kl. 07:00 – 00:00

Hvis du har booket et spaophold, har du adgang til spaen i alle ugens dage fra kl. 08.00 til 23:00.
Hotellet holder lukket den 14/12 – 26/12 2025 og igen fra den 1/1 – 7/1 2026.

Hvor kan jeg parkere?

Vi har 200 gratis parkeringspladser, som du finder foran hotellet, langs bygningen og omme bagved hotellet. 

Jeg kører elbil – har I ladestandere?

Ja, vi har 4 Clever ladestandere og 8 Base2Charge ladestandere, så du kan oplade din elbil under dit ophold. Husk at medbringe dit eget ladekabel.

Ændrer eller annullerer booking

Du har en fortrydelsesret helt op til kl. 15:00 dagen før din ankomst, og vi annullerer eller flytter din booking helt uden beregning. Alle annulleringer skal ske skriftligt på mail til info@hotelfaaborgfjord.dk

Ved konference, selskaber eller større grupper kan der være forudbetaling.

Tilbyder I bagageopbevaring?

Ja, vi har et bagageopbevaringsrum. Henvend dig gerne i receptionen, hvis du ønsker at få opbevaret din bagage. 

Er der morgenmad inkluderet?

 Ja, morgenmad er inkluderet for alle vores overnattende gæster.

Har I elevator?

Nej, vi har desværre ikke en elevator. Vær opmærksom på, at værelser på 1. sal kun kan nås via trappe. Vores Suiter, Standard Plus View og Standard Petit View-værelser er alle placeret på 1. sal. Ønsker du at være garanteret et værelse i stueplan, er du meget velkommen til at kontakte receptionen.

Er hotellet børnevenligt?

Vi har højstole og værelser med forbindelsesdøre, det skal bestilles på forhånd, hvis man ønsker dette. Vi har også værelser med opredninger op til 4 personer pr. værelse, og mulighed for at tilkøbe en tremmeseng, der kan blive placeret på værelset.

Må jeg tage min hund med?

Ja, hunde er velkomne på Hotel Faaborg Fjord på udvalgte hunde værelser. For at sikre at alle gæster får et godt ophold, vil vi dog gerne bede dig om at følge vores retningslinjer:

  • Hunde skal altid være i snor på hotellet 
  • Der er områder for hunde. Vær opmærksom på at hunde ikke er tilladt i restauranten eller i fællesområderne, med undtagelse af hvis det er en servicehund, som kræver en særlig fremvisning af gyldig dokumentation i receptionen ved check-in. 
  • Der er et gebyr for hunde, hvor vi dagligt opkræver 200 kr. pr. værelse for op til 2 hunde.
  • Det er kun i enkelte udvalgte standard værelser, hvor det er tilladt at have hund. De værelser fremgår når du skal vælge værelsestype under ”book ophold”. 
Har i et fitnessrum?

Ja, vi har et fitnessrum i vores underetage. Det er åbent 24/7 alle dage.

Glemte genstande

Skulle du glemme noget under dit ophold, er vi her for at hjælpe dig. Kontakt receptionen, så vi er opmærksomme på hvad der er glemt og kan sørge for at bekræfte, om dine ting er blevet fundet.

Ofte stillede spørgsmål om vores Spa og Wellness

Hvad er inkluderet i Day Spa?

Adgang til Day Spa inkludere 2 stk. håndklæder. Der er også mulighed at leje en spapakke som inkluderer håndklæde, badekåbe og tøfler.

Inde i spaen er der altid forfriskninger og frisk frugt.

Hvor gammel skal man være for at benytte spa?

Man skal være 16 år for at benytte vores spaområde.

Ofte stillede spørgsmål om vores restaurant

Hvor mange restauranter har I?

Vi har 2 restauranter: Brasseriet og Restaurant Horseløkke. Restaurant Horseløkke er dog midlertidigt lukket indtil foråret 2026.

Hvornår kan jeg spise morgenmad?

Morgenbuffeten foregår i Brasseriet, og er åben på hverdage fra kl.6:30-9:30, på weekender og helligdage fra kl.7:00-10:30. 

Hvad er menuen?

Du kan se menuen for både frokost og a la carte på Brasseriet.

Tager I højde for allergener og specialkost?

 Ja, det er dog en god ide at give besked om allergier eller allergener, når du laver din booking.

Kan man spise i restauranten uden at bo på hotellet?

Ja, det kan man sagtens. Ring gerne til receptionen på tlf. 62 61 10 10, for at booke et bord til Brasseriet.

Ofte stillede spørgsmål om vores møde og konference

Kan jeg få skræddersyet mit møde eller konference?

Ja, vi skræddersyer gerne dit møde, konference eller firmaarrangement, så det passer præcis til jeres behov og ønsker.

Hvilket AV-udstyr tilbyder I?

Vi tilbyder moderne AV-udstyr hvor følgende altid er standard i vores møde- og konferencelokaler:

  • Projektor inkl. lærred/skærm
  • Lydanlæg
  • Talerbord el. talerpult
  • Clickshare og/eller HDMI-kabel
  • Laserpointer/presenter
  • AV support
  • Blok og kuglepen
Er der teknisk support under møde eller konference?

Ja, vores personale står til rådighed for teknisk support, så du hurtigt kan få hjælp hvis der skulle opstå udfordringer.

Kan et lokale indrettes efter en særlig bordopstilling?

Ja, vi tilpasser lokaler og sale til forskellige bordopstillinger, så det passer til jeres mødeformat.

Tilbyder I forplejning til møder og konferencer?

Ja, vi tilbyder både kaffe, te, snacks og fuld forplejning med frokost og middag efter ønske.

Kan I imødekomme særlige kostbehov?

Ja, vi tager hensyn til allergier, vegetariske, veganske og andre kostpræferencer. Vi anbefaler, at I gør os opmærksomme på det inden jeres besøg hos os.

Er der adgang til offentlig transport i nærheden?

Ja, der er flere offentlige buslinjer med stoppesteder kun få minutters gang fra hotellet. Vi tilbyder at sende busser gratis til og fra Odense Banegård ved minimum 20 personer.

Er der lokaler til mindre grupper eller workshops?

Ja, vi har fleksible mødelokaler, hvor mindre grupper kan arbejde separat under et større møde eller konference.

Kan vi få hjælp til eventplanlægning eller koordinering?

Ja, I vil få en fast kontaktperson som hjælper jer med alt fra planlægning, koordinering og tilpasning af jeres møde eller konference.

Kan deltagerne booke værelser i forbindelse med arrangementet?

Ja, deltagerne kan reservere værelser direkte hos os, hvilket gør det nemt at kombinere overnatning med mødet.

Er spa med i et møde eller konferencepakke?

Vores spa og wellnessområde er tilgængeligt for alle overnattende møde- og konference gæster, som ønsker afslapning før eller efter mødet.

Hvilken type senge er der på værelserne?

Alle vores værelser har twin-senge. Vi sørger for, at sengene står med passende mellemrum, så kollegaer kan dele værelset komfortabelt.